بیمارستان سیدالشهداء(ع)
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1392/06/06 - 12:29
  • 238
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /ZgEx

پیشرفت های پزشکی در سال های پس از انقلاب بسیار چشمگیر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: پیشرفت های پزشکی در سال های پس از انقلاب بسیار چشمگیر است.





رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: پیشرفت های پزشکی در سال های پس از انقلاب بسیار چشمگیر است.



به گزارش وب دا، دکتر محمد حسین اعرابی در آیین گرامیداشت روز پزشک، داروساز، دندان پزشک و گروه های پروانه دار گفت: با وجود عقب ماندگی های طولانی در دوران پیش از انقلاب، پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه بسیار چشمگیری اتفاق افتاد که نام ایران را در زمره کشورهای پیشرفته در این خصوص قرار داد.



وی، ضمن تبریک این روز به جامعه پزشکی، از شهیدان دولت به خصوص شهیدان رجایی و باهنر یاد کرد و افزود: این عزیزان باید الگو و سرمشق همه در زمینه خدمت رسانی بی منت و خالصانه به مردم قرار گیرند.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی‌کاشان، هویت هر ملتی را وابسته به پیشینه آن ملت دانست و تصریح کرد: ایران اسلامی دارای پیشینه ای غنی در همه بخش ها از جمله بخش پزشکی ‌با داشتن مفاخری چون ابوعلی‌سینا، زکریای رازی و جرجانی است.



وی، ابوعلی سینا را در اوج و سرآمد همه علوم دانست و یادآورشد: کتاب شفاء یکی از جامع ترین و بزرگترین کتاب در فلسفه است که از ابوعلی سینا به یادگار مانده است که این امر بیانگر این است که ابوعلی سینا صرفا به کارطبابت نمی پرداخته و حکیمی بزرگ و الهی بوده است.



دکتر اعرابی، از جهد و تلاش و همچنین نیت و انگیزه به عنوان دو عامل مهم موفقیت ابوعلی سینا نام برد و یادآورشد: افراد بزرگی چون ابوعلی سینا، زکریای رازی و جرجانی با اندک ظرفیت های زمان خود جهادگونه در راه طب فعالیت کردند.



وی، با اشاره به اینکه، حکیم زکریای رازی اولین گزارش نویسی بالینی را ابداع کرد و نوآوری های زیادی در این زمینه داشته است، گفت: جرجانی نیز از مفاخر بزرگی است که با تلاش زیاد توانست بزرگترین دایره المعارف پزشکی در 10 جلد را گردآوری کند.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، پیشرفت های پزشکی را مدیون مفاخر بزرگی چون ابوعلی سینا، زکریای رازی و جرجانی دانست و با بیان اینکه آنها تنها متخصص طب نبودند، بلکه پرچم داران علم و فضیلت در دنیای طب بودند، افزود: امروز نیز چنین افراد توانمندی در سراسر میهن اسلامی هستند که نیاز به توجه بیشتری دارند.



دکتر اعرابی، در ادامه با تاکید بر آموزش همراه با اخلاق پزشکی گفت: اخلاق پزشکی صرفاً به یک کتاب و یک درس نیست، پزشک در کنار بیمار به عنوان الگوی جامعه پزشکی است.

 وی، سلامت را در توسعه همه جانبه جامعه مهم دانست و گفت: جامعه ای در مسیر توسعه و پیشرفت قرارخواهد گرفت که جامعه سالم و با نشاط باشد.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات سازمان نظام پزشکی کاشان و تقدیر از زحمات یک دهه اعضای سازمان نظام پزشکی سابق کاشان و تبریک به اعضای جدید سازمان نظام پزشکی شهرستان کاشان گفت: علیرغم تمامی محدودیت های سال جاری پیشرفت های قابل توجهی در بهداشت و درمان منطقه کاشان انجام شده است.

دکتر محمد حسین اعرابی، ارتقای دانشگاه علوم پزشکی کاشان به تیپ یک را از مهمترین پیشرفت های انجام شده اعلام کرد و با اشاره به اینکه حفظ و ارتقای این جایگاه مهمتر است، گفت: برای استمرار و حفظ این جایگاه در رقابت با دانشگاه های تیپ یک با سابقه در کشور نیاز به تلاش همگانی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.



رئیس سازمان نظام پزشکی کاشان نیز در این آیین با بیان اینکه یکهزار و 300 نفر پزشک در کار بهداشت و درمان کاشان فعالیت دارند، اظهارداشت: از این تعداد پزشک، 200 نفر پزشک متخصص و فوق تخصص، 600 نفر پزشک عمومی، یکصد نفر دندانپزشک، یکصدنفر داروساز، 200 نفرماما، 70 نفرگروه های پروانه دار و همچنین 20 نفر گروههای آزمایشگاهی هستند.



دکتر محمدرضا شریف افزود: شهرستان کاشان با این تعداد پزشک که در مقایسه با مراکز استان ها رقم قابل توجهی است توانسته ظرفیت بزرگی را برای ارائه خدمات پزشکی مطلوب در شهرستان کاشان فراهم نماید.  



 وی همچنین، دانشگاه علوم پزشکی کاشان را ظرفیت بزرگی برای منطقه شمال استان اصفهان دانست.



گفتنی است در پایان این مراسم از پزشکان، داروسازان، دندان پزشکان، دکترای علوم آزمایشگاهی، کارشناسان مامایی و گروه های پروانه دار منتخب سازمان نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، پزشکان سازمان تامین اجتماعی و پزشکان بیمه سلامت شمال استان اصفهان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اهداء جوایزی به رسم یادبود تقدیر و تجلیل شد. 



تقدیر به مناسبت روز پزشک



تقدیر به مناسبت روز پزشک







  • گروه خبری : اخبار بیمارستان سیدالشهداء شبکه آران و بیدگل
  • کد خبر : 96232
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم