بیمارستان سیدالشهداء(ع)
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1393/08/06 - 10:17
  • 42
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /ZWEx

دیدار اعضای شورای اداری و امر به معروف شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان

حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان پیش از ظهر روز دوشنبه 93/8/5 در دیدار با اعضای شورای اداری شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل گفت: اگر بهداشت در جامعه به درستی معنا و اجرا شود ابتلای به بیماری ها را به حداقل و درمان آن را آسان ترخواهد کرد.




حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان پیش از ظهر روز دوشنبه 93/8/5 در دیدار با اعضای شورای اداری شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل گفت: اگر بهداشت در جامعه به درستی معنا و اجرا شود ابتلای به بیماری ها را به حداقل و درمان آن را آسان ترخواهد کرد.



وی‌ با اشاره به این که اسلام از واژه سلامت است و ایمان از واژه امنیت است ، خاستگاه سلامت را اسلام دانست و گفت: واژه حسنه از دعای ربّنا آتنا فی الدّنْیا حسنةً و فی الآخرة حسنةً درکلام معصوم به معنای عافیت و سلامتی تعبیر شده است.



به گفته وی واژه حسنه در دنیا عافیت است و اگر عافیت باشد زندگی زیبا خواهد بود در غیر این صورت اگر در بهترین شرایط زندگی و رفاه کامل نیز که باشی به دلیل نداشتن عافیت ، زندگی به سختی خواهد گذشت.



نماینده ولی فقیه در کاشان بر لزوم رعایت اصول و آداب و دستورالعمل های اسلام برای سلامت و عافیت و درمان جامعه تأکید کرد و گفت: هرچند دستورالعمل های بهداشت و سلامت اسلامی استخراج شده است اما به دلیل عدم آگاهی جامعه از این دستورالعمل ها بهره برداری عمومی در سطح کلان انجام نشده است.



آیت الله نمازی یادآورشد: در همین رابطه مؤسساتی نیز تأسیس شده و توسط متخصصان اداره می شود اما مهم ارتقای آگاهی عمومی در جامعه نسبت به سلامت است که باید برای آگاهی بخشی به جامعه سرمایه گذاری کرد.



به گفته وی غذا نقش مهم و اول را در سلامت جامعه دارد اما به دلیل عدم آگاهی جامعه از غذاهای های سالم امروز ایران و حتی غرب با معضل غذاهای آماده با استفاده از روغن های چندین بارمصرف و مضر روبرو است.



آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به این که در قرآن آیات زیاد و روایات زیادی در رابطه با بهداشت سلامت و تغذیه است یاد آور شد: کتاب بهارالانوار مرحوم آیت الله مجلسی تمامی روایات در اصول، فروع، اخلاق، احکام، حقوق، سلامت ، بهداشت و درمان را در 110 جلد جمع آوری کرده است که این اتفاق بزرگی است که بیانگر یک کارتیمی با هدایت و مدیریت مرحوم علامه مجلسی است.



به گفته وی چندین جلد از این کتاب در رابطه با مواد غذایی، خواص سبزیجات و میوه جات نوشته شده است و در دسترس عامه مردم قرار گرفته است.



عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه از نوع غذا، زمان مصرف غذا و میزان مصرف غذا به عنوان سه عامل سلامتی انسان نام برد و افزود: تنوع غذایی و عدم توانایی هضم هم زمان چندین نوع غذا توسط معده آثار آن در دراز مدت بروز و سلامتی انسان را به خطر می اندازد.



آیت الله نمازی گفت: نوع ، مقدار و زمان مصرف غذا از مسائل مهمی است که در دانشگاه علوم پزشکی توسط کارشناسان تغذیه باید به درستی مدیریت و تعریف شود و به مردم و جامعه اطلاع رسانی شود تا از بسیاری بیماری ها جلوگیری شود.



وی افزود: تنها راه تضمین سلامت جامعه بازگشت به دستورالعمل های اسلام در مورد تغذیه است که اسلام از این نظر بسیار غنی است اما نمی توانیم از آن استفاده کنیم.



به گفته وی سیستم وزارت بهداشت و درمان باید در رابطه با دستورالعمل های بهداشتی و سلامت اطلاع رسانی داشته باشد تا رعایت نکات بهداشتی و سلامت درجامعه منجر به سلامتی عمومی در جامعه شود.



عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به افزایش بیماری های گوناگون در جامعه، عامل برخی بیماری ها را داخلی و برخی دیگر را سوغات مسافران خارج ازکشور و حضور اتباع بیگانه اعلام کرد و گفت: منشاء و تولیدکننده ویروس ابولا دستگاههای جاسوسی آمریکا درآفریقا است که امروز در حال گسترش به سراسر جهان است.



آیت الله نمازی در ادامه تدبیر دولت را در اجرای طرح بیمه همگانی سلامت توسط وزیر بهداشت و درمان را گام مهمی در رفع مشکلات و نگرانی بیماران به ویژه اقشار ضعیف جامعه دانست و گفت: اجرای این طرح با وجود فشار زیادی که بر دولت وارد می کند اما آثار مثبتی درجامعه داشته اشت.



نماینده ولی فقیه درکاشان همچنین برخورد قاطعانه وزیر بهداشت و درمان با برخی تخلفات پزشکی را مهم قلمداد کرد و تأکید کرد: اگر این مهم توسط وزیر بهداشت و درمان انجام نمی شد بعید به نظر می رسید در آینده اجرایی شود.



عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه بر لزوم تبیین نظام پزشکی توحیدی در جامعه تأکید کرد و یادآورشد: در نظام پزشکی توحیدی، استفاده از علم و تخصص نظام پزشکی غرب بلامانع است.



سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل نیز در این در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بهداشتی این شهرستان ، گستره بیماری سالک در شهر «ابوزیدآباد» و حضوراتباع بیگانه بویژه در «سفیدشهر» را از تهدیدات سلامتی این منطقه و شهرهای اطراف عنوان کرد.



منبع خبر: پورتال خبری کاشان



روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل





               دیدار با آیت اله نمازی               دیدار با آیت اله نمازی


               دیدار با آیت اله نمازی               دیدار با آیت اله نمازی


  • گروه خبری : اخبار بیمارستان سیدالشهداء شبکه آران و بیدگل
  • کد خبر : 96270
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم