بیمارستان سیدالشهداء(ع)
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1396/09/09 - 10:37
  • 30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZFFx

برگزاری جلسه آموزشی بیماری های زئونوز و مالاریا

جلسه آموزشی بیماری های زئونوز و مالاریا برای پرسنل بیمارستان سیدالشهدا (ع) برگزار گردید.




 جلسه آموزشی بیماری های زئونوز و مالاریا برای پرسنل بیمارستان سیدالشهدا (ع) برگزار گردید.



به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اران و بیدگل در این جلسه آموزشی کارشناس زئونوز مرکز بهداشت شهرستان در زمینه راه های انتقال و همچنین روش های پیشگیری از ابتلا به این بیماریها مطالبی را عنوان کرد.





کارشناس زئونوز مرکز بهداشت در ادامه گفت: مهم ترین و متداول ترین بیماری های قابل انتقال بین حیوان و انسان در کشور ایران هاری ، کیست هیداتیک ، تب مالت ، سیاه زخم و … است که می توان به آنها اشاره کرد. البته بیماری هایی همچون جنون گاوی ، تب کریمه کنگو و آنفلوآنزای پرندگان را نیز نباید نادیده بگیریم ، چرا که خطر ورود و شیوع آنها همواره ما را تهدید می کند.





وی افزود: در بعضی از موارد بیماری خاصی در حیوان می تواند انسان را از پا در آورد. موارد دیگری نیز وجود دارد که ثابت می کند، حیوان نمی تواند در محیطی زندگی کند که انسان در آن قدم گذاشته است . به عنوان مثال ریزش موی گربه می تواند حساسیتی خطرناک را در انسان به همراه داشته باشد.





ایشان در پایان گفت: با توجه به اهمیت این بیماری ها، اطلاع رسانی و ارتقای سطح آگاهی جامعه در این زمینه از اهمیت ویژه ای برخوردار است . اغلب کارشناسان و متخصصان دامپزشکی با بیان این مطلب که هر روز بر تعداد افرادی که به نگهداری حیوانات خانگی رو می آورند، اضافه می شود، تأکید می کنند: در تمام جوامع مهم ترین مشکلی که در این زمینه مطرح می شود، مسئله ی بیماری های مشترک بین حیوان و انسان است .





گفتنی است این برنامه توسط واحد مبارزه با بیماری های واگیر و در سالن اجتماعات بیمارستان سید الشهدا(ع) برگزار گردید.



 



                                                                               روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل




  • گروه خبری : اخبار بیمارستان سیدالشهداء شبکه آران و بیدگل
  • کد خبر : 96312
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم